Waar moet u op letten bij het afsluiten van een alles in 1 pakket?

19 mei 2017

Vandaag de dag heeft bij ieder huishouden wel een alles in 1 pakket. Hoewel dit pas sinds enkele jaren op de markt wordt aangeboden, is het wel als warme broodjes over de toonbank gegaan. De grootste reden daarvan is dat er voor alle diensten een vast bedrag per maand wordt betaald waarnaar er onbeperkt gebruik kan worden gemaakt van digitale televisie, internet en telefonie. Voorheen moest iedere dienst apart worden afgesloten waarbij er ook verschillende aanspreekpunten zijn. Met de opkomst van het alles in 1 pakket is daar voor velen een positieve verandering in gekomen. Alle diensten worden nu ondergebracht bij één partij. Voor velen biedt dat ideale uitkomst, want nu kunnen zij voor vragen of klachten terecht bij één contactpersoon in plaats van hiervoor diverse partijen te hoeven te benaderen. Nu het duidelijk is wat de voordelen zijn van een alles in 1 pakket, hopen we dat u overtuigd bent ook er ook één af te sluiten als u dat nog niet hebt gedaan. Alleen is het afsluiten daarvan nog niet zomaar gedaan. Waar moet u moet letten?

Postcodecheck

Allereerst is het belangrijk om te kijken welke providers een alles in 1 pakket aanbieden op uw adres. Niet iedere aanbieder heeft de bevoegdheden om op alle adressen te worden ontvangen. Dit heeft bijvoorbeeld te maken met dat er geen glasvezelverbinding aanwezig is bij u in de omgeving. Daarnaast hangt het ook af van hoe ver de ontvangers van uw woning af staan. Hoe verder dit is, des minder de ontvangst voor internet en digitale televisie op uw adres is. Doe daarom altijd een postcodecheck om te achterhalen welke providers als beste uit de bus komen op uw adres. Daarmee heeft u gelijk een beeld welke providers er wel en niet geschikt  zijn voor uw situatie.

Afname diensten

Nadat u weet welke providers afhaken en welke er in aanmerking komen voor uw adres, wordt het tijd om na te denken welke diensten u in het pakket terug wil zien. De meeste huishoudens kiezen er standaard voor om digitale televisie en internet op te nemen, alleen beginnen er steeds meer te twijfelen om vaste telefonie ook af te sluiten. In 2016 namen al minder dan één miljoen huishoudens vaste telefonie bij het alles in 1 pakket en naar verluidt zal dat dit jaar alleen maar nog meer afnemen. Daarom moet u uzelf afvragen of u nog vaak belt met de vaste lijn. Dat zal de keuze eenvoudiger te maken om die dienst bij uw alles in 1 pakket te betrekken.

Alles in 1 pakketten vergelijken

Als u een keuze hebt gemaakt voor de diensten, dan wordt het tijd om alle aanbieder eens onder de loep te nemen en deze met elkaar te vergelijken. Door alles in 1 pakketten te vergelijken heeft u een helder overzicht van de aangeboden diensten, prijzen, kortingen en andere informatie. Hiermee kunt u in één opslag zien welke het beste bij uw situatie aansluit en welke partijen direct afvallen. Besluit dus niet in één keer om in zee te gaan met een partij, maar doe zorgvuldig onderzoek naar welke aanbieder het meest geschikt is.