ziggo

Geen nieuw marktonderzoek na fusie Ziggo en UPC

Volgens de Autoriteit Consument en Markt is er geen reden om een nieuw marktonderzoek te doen nu Ziggo en UPC gefuseerd zijn. Tele2 had het ACM verzocht een nieuw onderzoek in te stellen naar de televisiemarkt vanwege hun mening dat Ziggo een te grote machtspositie heeft gekregen.

Ziggo en UPC hebben samen een marktaandeel 57% waar dit een paar jaar geleden nog ongeveer 65% was. Het marktaandeel van KPN is juist gestegen in de laatste jaren van ongeveer 15% naar bijna 30%. Het ACM stelt met deze gegevens vast dat er voldoende concurrentie is en er dus geen regulering nodig is.

In 2011 is er ook al onderzoek gedaan door de ACM naar de televisiemarkt en de conclusie is nog steeds hetzelfde. Volgens het ACM is de concurrentie momenteel zelfs nog groter dan toen gedacht.

Tele2 niet op de kabel

Deze uitspraak zorgt ervoor dat Tele2 niet met Ziggo kan concurreren op de kabel. Tele2 concurreert onder andere met KPN en Ziggo door televisie aan te bieden via DSL- en glasvezelverbindingen. Glasvezel is momenteel nog beschikbaar voor een klein gedeelte van het land en de snelheid van DSL-verbindingen laat op veel plaatsen nog te wensen over.

Nieuwe televisieprovider

Wil jij televisie kijken via de kabel? Vul jouw adresgegevens in onze vergelijker in en zie direct welke providers er bij jou beschikbaar zijn.

Wil je ook internetten en bellen? Dan is een alles in 1 pakket iets voor jou!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *